måndag 5 oktober 2009

Flytt och sallad.

Idag är en glad dag för idag fick jag nycklarna till min nya lägenhet! Så i helgen blir det äntligen flytt. Den är väldigt liten, men jag tror mest att det kommer bli mysigt. Tittar man ut genom fönstrena ser man dessutom enda bort till Turning Torso, derru! Det händer även andra trevliga saker i veckan. På onsdag är det födelsedagskalas för min fina vän Kristin och sedan Oslipat på det. På torsdag får jag finbesök från Göteborg då Manda kommer och hälsar på. Att jag sen måste jobba häcken av mig om jag ska bli färdig med Dödsdansenprojektet i tid behöver vi inte lägga så mycket vikt på. Nu ska jag fira med nybakta rågbullar och en lång promenad! Klack!

Spenat-, tofu- och quinoasallad
  • 2 port quinoa + ½ buljongtärning
  • 500 g marinerad tofu
  • 1 squash
  • 1 röd paprika
  • 6 soltorkade tomater
  • ett par oliver
  • 1 paket färsk spenat
Koka quinoan enligt anvisningar på paketet men låt en halv buljongtärning koka med. Skär tofun i lagom stora kuber och bryn dem. Skär squashen i tunna skivor och stek dem eller grilla dem i ugn. Skär paprika, soltorkad tomat och oliver i små bitar. Skölj spenaten och blanda sedan alla ingredienser i en stor skål. Ringla över lite olivolja och pressad citron och smaka av med salt och peppar.

Inga kommentarer: