torsdag 26 mars 2009

Kakor och kontoplaner.

Den senaste veckorna har varit hektiska, hektiska, hektiska. Produktionskurs med budgetering för ett påhittat konstprojekt är inte något jag vill pyssla med varje dag kan jag säga. Men nu är den över och det firades med att äta lunch på Tusen och 2! Jag var lite skeptisk först och var nästintill övertygad om att jag fått fel och att de gett mig en köttburgare, men närå den var vegetarisk och jättegod! Det har annars varit en rolig vecka med Oslipat med bla Måns Nilsson och Simon Svensson igår och Titta vi krogshow med Anders Johansson och Jesper Rönndahl med flera på lördag.

Världens godaste kakor bakade jag häromdagen! Fast jag hade vegansk vit choklad i och bytte ut lite mer än hälften av sockret mot farinsocker. Ät dem nygräddade och dö den underbara chokladdöden. Isa och Terry som ligger bakom detta kakrecept och bl.a Vegan cupcakes take over the world håller nu på att göra en kakbok. Här är några bilder på sådant som ska finnas med i denna. My, my jag kan knappt vänta!

Veckans bästa nyhet: Vegomässa i Malmö den 9:e maj på Amiralen! Mer än så vet jag inte i nuläget, lägger upp mer info när jag får reda på 'ett.

2 kommentarer:

Olivia sa...

åh, så du är också en sådan som kan dö för kakor? Jag måste ha den boken :D

Anni sa...

hihi jajemen! ja, hoppas det inte dröjer för länge innan den släpps. :)