torsdag 11 augusti 2011

Snart dags för festival

Nu är det bara en dryg vecka tills Malmöfestivalen drar igång. Riktigt många bra bokningar i år; KURT VILE(!!!!!(är jag tillräckligt tydlig med att jag är peppad på det?)), Iron & Wine, CocoRosie, The Cave Singers, Best Coast, Emil Jensen, Scraps of Tape, NOFX, Serenades m.fl. Men festivalen är ju inte bara musik, utan även mat. Förra årets utbud var lite av en besvikelse och när jag kollade igenom vad som kommer erbjudas i år i den festivaltidning som damp ner i brevlådan, så såg det först lite lovande ut, men nja. Ett uppslag visar en karta över festivalområdet och placeringen av de olika matbodarna, på sidan intill står det listat vad som kommer säljas. Bra är att det är märkt var maten är laktosfri, glutenfri och vegetarisk. Endast ett ställe, som säljer sushi, är märkt veganskt. Annars är det mycket langos, friterad banan, churros och rostade mandlar. Risglass kommer man dock kunna köpa och jag antar att det är Is á Bella som står för den. Hur fan de ska få den wokade älgen vegetarisk är jag nyfiken på och vegetarisk grilltallrik med falafel, tofuwok, kolgrillade majskolvar och rökt couscous med grönsaker är saker jag kan tänka mig att kolla upp. Än så länge ligger den här matlistan inte uppe på festivalens hemsida, men förhoppningsvis dyker den upp snart. En sak är i all fall säker, jag är fett taggad på festival!

Foto: Kasper Dudzik (Pressbild)

Och ja, det här inlägget är lite ett försök till att ignorera faktumet att jag missar Way Out West och bästa Fleet Foxes i helgen. Fast ba lite.

1 kommentar:

elin sa...

hej anni!

elin på välfärden här, jag försökte hitta någon form av mail till dig, men det misslyckades jag med. jag undrar en grej som inte riktigt har med det här inlägget att göra, men vi tar det här ändå. har du någon koll på vad den ansvarige på operans kostym heter? och om det går att få tag i denne? kan du kanske maila mig på elin-rut@hotmail.com och förflytta konversationen dit. (nej, jag har ju inte facebook)
krams