torsdag 12 maj 2011

Exjobb och milkshake

Är inne på slutspurten av mitt examensarbete nu. Jag dör dör dör lite så trött jag är på att. Igår försökte vi peppa upp oss lite med milkshake och balkongsol.

Milkshake (6-8 port)
  • 200 g frysta jordgubbar
  • 2 mogna bananer, skurna i skivor som fått ligga i frysen
  • ca 8 dl sojamjölk
  • glass (gärna Lovice jordgubb)
Mixa jordgubbar, banan och mjölk till en slät dryck. Är den för tjock så tillsätt lite mer mjölk. Häll upp i glass och klicka i en skopa glass. Dekorera med jordgubbar, körsbär, färglada sugrör och annat trevligt. Sätt dig i solen och låtsas att du är ledig en stund.

4 kommentarer:

Malin Rosén® sa...

Har följt din blogg ett bra tag nu och måste bara få säga att du har otroligt mysiga bilder! :) kram på dig

More Sunshine, Light Breeze sa...

Najs! Nu blir jag sugen på att dra fram juicemaskinen.. Lycka till med exjobbet.

M. sa...

vad god milkshaken låter :)
vad handla ditt examensarbete om? :D

du får ha en bra kommande vecka och lycka till med examensarbetet! kram

Anni sa...

molly: mitt exarbete handlar om ljusbord. och om hur jag hade kunnat effektivisera min programmering av ljuset till en föreställning jag jobbade med. :) tack så mycket! hoppas allt är bra med dig.

more s: do it! tack tack. :)

malin: men ååh, vad glad jag blir! tack!